אלעד: אב לילדה שהושארה מחוץ לסמינר מחה בשידור חי נגד ראש העיר

ישראל פריי 3 Comment on אלעד: אב לילדה שהושארה מחוץ לסמינר מחה בשידור חי נגד ראש העיר
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדרמות סביב פתיחת שנת הלימודים באלעד מסרבות לגווע. בבית יעקב 'שירת שרה' הודיעו על השבתת הלימודים, בתלמוד תורה 'תורת חסד' ההורים מסרבים לשלוח את הבנות עקב ליקויים בטיחותיים במבנה, ואם לא די באלה, בשיחה שהגיעה ל'מהדורה המרכזית' -תוך כדי שהמגיש בצלאל קאהן משוחח עם ראש עיריית אלעד- סיפר אבא לילדה שעד אמש לא שובצה, איך לפנות בוקר קיבלו הודעה על שיבוץ בסמינר ספרדי חדש, למרות היותה חניכת בית יעקב אשכנזי והשתייכות משפחתם על כל אחיותיה, למוסדות האשכנזיים.

"ב-2 בלילה קיבלתי פתק על הדלת, ובו הודיעו בחגיגיות שבתי התקבלה לסמינר הספרדי. אחרי חופש ארוך בו לא ידענו להיכן תלך, אפילו ספרים הילדה לא יכלה לקנות כדי להתכונן, והנה, בבוקר פתיחת שנה"ל, שזה גם הזמן האחרון להגיש בו עירעור על השיבוץ, קיבלנו את ההודעה, זה נשמע לכם תקין ?!" – הזדעק האב בשידור.

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, סירב להתמודד באופן ישיר עם הטענות הקשות וכינה את הצגת הדברים כ"חציית קו אדום". הוא טען כי "כשפתחתי את העיתונים החרדים הבוקר, הבנתי כמה המצב באלעד מצויין, כל הרעש התקשורתי מבויים, בניגוד לירושלים וביתר, העיר שלנו מסודרת, צריך להזכיר כי אלעד היא עיר צעירה, עם כמויות עצומות של בנות תיכון, ולמעט 12 בנות, כל הבנות שובצו במקומות שהם ביקשו להיכנס אליהם, גם 12 הבנות שלא קיבלו את מבוקשם, שובצו במוסדות ראויים".

במהלך הראיון הרבה פרוש להפנות אצבע מאשימה לתקשורת ולעיתונאים, שמסקרים באופן שלילי את אלעד, לטענתו, בלי פרופורציה למציאות. "העיר אלעד קטנה על כמות העיתונאים שגרים בה… הניחו לנו, תנו לרוב הדומם לנהל את העיר, אנחנו עושים הכל, אני הולך לישון ב-3:00 בלילה וקם ב-6:30 בבוקר, אחרי שנים של בתי ספר בקראוונים הוספתי השנה 150 כיתות, ועוד 80 כיתות בקנה, תנו לנו לעבוד" -קרא פרוש שאף פירט את שלל פעולותיו בקידום העיר וש"משום מה, זה לא מגיע לתקשורת".

הוא התייחס לבנות שלא שובצו, והסביר כי קיבל את טענת הסמינרים שהסיבה היא מחסור במקום, ולמרות שהוא הבטיח לדאוג לשיבוץ מלא, ברגע שההורים התאגדו לתביעה משפטית, הוא לא רואה עצמו מחוייב.

פולמוס נוסף נרשם בראיון בשאלה האם תלמוד תורה 'תורת חסד' מחזיק באישור של יועץ בטיחות כפי שטוען ראש העיר, או שהוא מהווה סכנה לתלמידות, כפי שטוענים ההורים. פרוש הפתיע וחשף כי "החלטתי להפריד את המבנים של הבנים והבנות מטעמי צניעות. בעיניי ההורים זה לא מצא חן, ובפגישה לפני כמה ימים, איימו עליי מפורשות, כי אם לא אחזור מהחלטתי, הם ישביתו את הלימודים בתואנות לחוסר בטיחות" הוא הצהיר כי "לא אמכור אידישקייט גם במחיר הנזק התקשורתי".

בעקבות דברי ראש העיר הגיעו למערכת תגובות רבות של הורים לתלמידים ב'תורת חסד' ו'שירת שרה'. אחת האמהות עלתה לשידור וטענה שראש העיר שיקר והציג גיבובי דברים שאינם מן האמת. "שוחחנו עם יועצי הבטיחות שהיו במקום והם אמרו בצורה מפורשת, שהמקום אינו כשיר ללימודים והוא מהווה סכנה לתלמידים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אם לא מכניסים ילדות ספרדיות לסמינר אשכנזי, אתם צועקים חוסר שיוויון.
    עכשיו כשמכניסים ילדה אשכנזיה לסמינר ספרדי, אתם גם צועקים?
    צביעות מטופשת!

  2. 2

    ישראל פרוש ראש עיר נהדר, כל הכבוד, האיש הזה מקדם את העיר בצעדי ענק,
    פרוש ראש העיר של כולם מלבד העיתונאים, כולם מעריכים אותו ומתפללים להצלחתו מלבד אנשי התקשורת צמאי הדם והאקשן.

  3. 1

    אני לא מבינה מה רוצים מהבן אדם
    מה שהוא רק יעשה יהיה תלונות!!!!!!!!!!!!!